اخبار

دستاوردی در ارتقاء سلامت جامعه با تعامل دانشگاه و صنعت در راستای دانشگاه نسل سوم

 

پروژه صنعتی با عنوان " امکان سنجی ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه با استفاده از امواج مافوق صوت" با راهنمایی جناب آقای دکتر پرویز محمدی دانشیار گروه مهندسی بهداشت محیط دانشکده بهداشت و با حمایت مالی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه جهت ارائه راهکار نوآورانه در حل مشکلات فرآیندی تصفیه فاضلاب شهر کرمانشاه تعریف گردید.

خانم نسیم کرمی دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی بهداشت محیط از همکاران این تیم تحقیقاتی بیان نمود که فاضلاب های شهری یکی از مهمترین آلاینده های منابع آب کشور می باشند که می توانند بهداشت و سلامت جامعه را به خطر بیاندازند. این پروژه با هدف ارائه راهکاری مناسب جهت ارتقاء ظرفیت تصفیه بیولوژیکی تصفیه خانه فاضلاب شهر کرمانشاه با استفاده از Ultrasonication در مقیاس پایلوت در دانشکده بهداشت کرمانشاه راه اندازی و اجرا شد. نتایج این طرح نشان داد که افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب بدون تغییرات سازه ای و صرف هزینه های گزاف امکان پذیر می باشد. همچنین از حمایت مالی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از این طرح و اعتماد به دانشگاه در رفع مشکلات صنعت آب و فاضلاب تشکر نمود.

خانم کرمی افزود: که ازنتایج پایان نامه ایشان در این زمینه دو مقاله Q1 در مجلات 5 % برتر به چاپ رسیده است. در ضمن مجریان طرح در نظر دارند که مطالعات Scale-up این طرح تحقیقاتی را انجام دهند تا بتوان با تصفیه بیشتر و بهتر فاضلابهای شهری و صنعتی از منابع آب کشور حفاظت بیشتری کرد و سلامت جامعه را بهبود بخشید.

 

۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ۱۱:۴۴
روابط عمومی دانشکده |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید